Sahabat

Sunday, August 12, 2012

*Ramadhan, awak nak ke mana?*



Assalamualikum =)

Sedar ke tidak. We are counting the days for becoming Syawal. Hari ini da masuk 22 
Ramadhan. 8 days more to  go. Semoga Ramadhan kali ini kita layari dengan penuh rasa 
sabar syukur dan tawaduk. 10 malam terakhir umat Islam mengejar pahala dan mencari malam
Lailatur Qadar malam seribu bulan. Insyaallah kita adalah salah seorang yang dapat 
menempuhi malam tersebut.

*

"Aku lihat Ramadan dari kejauhan.... lalu ku sapa ia," Hendak kemana? "
 Dengan lembut ia berkata, " Maaf, 
aku harus pergi, mungkin lama. 
Tolong sampaikan pesanku untuk orang yang bernama Mukmim. 
Ajaklah sabar untuk menemani hari-hari dukanya, 
peluklah Istiqamah saat dia kelelahan dalam perjalanan Taqwa. 
Itupun Syawal ..ia sudah tiba. ".Ku lihat Ramadan pergi ... jauh........ '
Ya Allah , apakah aku akan berjumpa lagi dengannya ?




********************************************************************************

Ya Allah jadikan aku orang yang sabar untuk menemani hari-hari duka, 

Pelukkanlah aku dengan Istiqamah di saat-saat aku kelelahan dalam perjalanan.

Amin Ya Rabb!

***********************************************


*Thanx for reading. Till then we stop here. Assalamualaikum readers/bloggers

2 comments:

  1. ramadhan bakal berlalu..masihkah ada ramadhan utk kita pd tahun depan..wallahualam..

    ReplyDelete
  2. hargai bila mana masih ada kesempatan

    ReplyDelete